بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

ترافیک سنگین کامیون‌ها در بلوار کامیاب مشهد می‌تواند حادثه‌ساز باشد | راه‌آهن و گمرک حل مشکل را به گردن یکدیگر می‌اندازند

  • کد خبر: ۱۷۶۴۴۲
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
ترافیک سنگین کامیون‌ها در بلوار کامیاب مشهد می‌تواند حادثه‌ساز باشد | راه‌آهن و گمرک حل مشکل را به گردن یکدیگر می‌اندازند
توقف کامیون‌ها و تریلی‌ها در حاشیه بولوار سبب بروز مشکلات ترافیکی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز حاشیه بولوار کامیاب از چهارراه مقدم تا محدوده راه آهن ردیفی از کامیون‌ها و تریلی‌ها متوقف شده اند تا با فراهم شدن شرایط وارد محدوده ایستگاه راه آهن و گمرک شوند. حضور این تعداد تریلی و کامیون متوقف شده با مشکلات ترافیکی همراه است. مسئله تنها به همین توقف در حاشیه بولوار ختم نمی‌شود. با پایان بارگیری، کامیون‌ها و تریلی‌ها باید از دوربرگردان بولوار کامیاب برای خروج استفاده کنند.

همین دور زدن نیز به دلیل وسعت و طول ماشین با مشکلاتی برای خود راننده تریلی‌ها و دیگر رانندگان همراه است. راننده تریلی باید با دقت و وسواس بیشتر دور بزند تا برای دیگر ماشین‌ها مشکلاتی ایجاد نشود. خودرو‌های سواری نیز که از چراغ قرمز طولانی و چهارزمانه چهارراه راه آهن گذشته اند، توقف دوباره‌ای برای گذر کامل تریلی از دوربرگردان دارند. توقفی که برایشان خوشایند نیست.

یک مسیر برای چند هدف!

صف عریض و طویل تریلی‌های باری و کامیون‌ها در حاشیه بولوار کامیاب، دورزدن‌های پر از توقف ماشین‌های سنگین و بروز مشکلات ترافیکی در یکی از بولوار‌ها و شریان‌های اصلی تردد شهر، ما را برآن داشت تا در یک بازدید میدانی پای گلایه‌های شهروندان بنشینیم.

عباسی یکی از کارکنان گمرک استان همراه ماست و توضیحاتی برای این شرایط می‌دهد: رانندگان تریلی چاره‌ای ندارند. باید منتظر بمانند تا نوبتشان برای رفتن روی باسکول فراهم شود. به خاطر همین در حاشیه بولوار کامیاب توقف می‌کنند.

مسیر بعدی که او می‌خواهد به عنوان مشکلات و چالش حضور تریلی‌ها نشان دهد، مسیر ورودی گمرک راه آهن است. مسیری که در محدوده ایستگاه راه آهن و نزدیک به در خروجی مسافران قرار دارد. او‌ می‌گوید: فقط همین یک مسیر وجود دارد که رانندگان تریلی از آن برای ورود به محدوده باسکول راه آهن استفاده می‌کنند. از این مسیر کارکنان نیز استفاده می‌کنند جدا از آن ورود تاکسی‌ها به ایستگاه راه آهن نیز از همین مسیر است.

نکته دیگری که او اشاره دارد مربوط به خروج مسافران است. می‌گوید: کافی است چند دقیقه صبر کنید تا مسافران قطار خارج شوند. آن وقت متوجه شرایط وحشتناک اینجا خواهید شد.

کمی از این پیشنهاد می‌گذرد؛ مسافران قطار از در خروجی ایستگاه راه آهن خارج می‌شوند. برخی از مسافران برای خروج از ایستگاه راه آهن از همان مسیری که تریلی‌ها و تاکسی‌ها قصد ورود به راه آهن و گمرک را دارند، استفاده می‌کنند.

او می‌گوید: تریلی‌ای که در حال ورود است دید چندانی ندارد و از آن طرف مسافرانی هم که قصد خروج از ایستگاه را دارند ممکن است اصلا ذهنیتی نداشته باشند که مسیرشان با مسیر تردد تریلی‌ها یکی است. همین رودررو شدن بدون ذهنیت قبلی ممکن است باعث بروز حادثه شود.

توقف تریلی مربوط به گمرک است

در پاسخ به این گلایه شهروندان مدیر روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی در پاسخ به ردیف شدن کامیون‌ها و تریلی‌ها در محدوده گمرک راه آهن این گونه پاسخ می‌دهد: ما نیز متوجه این گره ترافیکی شده ایم، بااین حال توقف تریلی‌ها و کامیون‌ها در حاشیه کامیاب مربوط به گمرک است.

جواد معراجی فر می‌گوید: گمرک باید تدبیری برای کوتاه شدن زمان توقف تریلی‌ها داشته باشد تا این گونه در حاشیه بولوار متوقف نشوند.

مدیر روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی به چالشی که در این باره برای مسافران راه آهن به وجود می‌آید نیز اشاره دارد و‌ می‌گوید: همین توقف‌ها و ترافیکی که در بولوار کامیاب ایجاد می‌شود در بسیاری از موارد سبب شده‌است که مسافران با تأخیر وارد ایستگاه راه آهن شوند.

مشکل، باسکول شرکت راه آهن بود

با توجه به اینکه پاسخ شرکت راه آهن برای حل این مشکل به سمت گمرک استان معطوف است این بار به سراغ مدیر روابط عمومی گمرک خراسان رضوی می‌رویم. سمیه مرادیان در پاسخ به طرح این گلایه می‌گوید: مشکل مربوط به شرکت راه آهن است. مدتی موضوع تعیین تکلیف و واگذاری باسکول شرکت راه آهن مطرح و همین موضوع نیز در توقف تریلی‌ها دخیل بود با این حال باید اشاره کنیم که این مشکل برطرف شده است.

مدیر روابط عمومی گمرک خراسان رضوی در ادامه به ماده ۴ آیین نامه اجرایی حمل و نقل اشاره دارد و‌ می‌گوید: بر اساس این ماده، تأمین امکانات مورد نیاز برای وزن کشی بار و صادرات ریلی با شرکت راه آهن است. بی شک برای انجام صادرات باید بار کامیون‌ها و تریلی‌ها وزن کشی شود تا با قطار بارگیری شده و صادرات انجام بگیرد؛ بنابراین تأمین امکاناتی نظیر باسکول برعهده شرکت راه آهن است.

مرادیان در ادامه به این موضوع نیز اشاره دارد که گمرک نیز باسکول دارد، اما با توجه به صادرات ریلی باید در محدوده راه آهن نیز باسکول فعال باشد تا کامیون‌ها و تریلی‌ها در آن محدوده برای صادرات وزن کشی کنند.

مدیر روابط عمومی گمرک استان این نکته را تأکید دارد که با فعال شدن باسکول شرکت راه آهن توقف تریلی‌ها در حاشیه بولوار کامیاب و چالش ترافیکی این محدوده برطرف می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->