اختصاص بودجه مستقل برای فعالیت‌های فرهنگی بوستان‌ های بانوان در مشهد کیفیت هوای مشهد، در آستانه وضعیت هشدار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴)  شب‌های بی‌ستاره شهر | گزارش شهرآرانیوز از گسترش خاموش پدیده آلودگی نوری در کلانشهر مشهد آمار طلاق در باشگاه همسران مشهدی، کمتر از یک درصد است میزبانی «باهم» از ۲۳ هزار زوج جوان مشهدی «باهم» در مسیر خوشبختی | اختتامیه پنجمین دوره باشگاه اجتماعی همسران مشهدی برگزار شد+فیلم برنامه‌های شهرداری مشهد برای اولین سالگرد شهادت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی پزشکیان: هلال‌احمر جان‌ها را بی‌تبعیض نجات می‌دهد | فریادرس همدیگر باشیم پاسخ‌های شفاف از هزینه‌های پارک حاشیه‌ای خیابان‌های مشهد پایان ساخت آخرین راست‌گرد پل نوغان مشهد بعد از ۲۰ سال شفاف‌سازی و سرعت بالا برای پاسخگویی به مطالبات ساخت‌وساز شهروندان مشهدی افزایش آمار جان‌باختگان حادثه بندر شهید رجایی به ۵۸ نفر (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) تکمیل ایستگاه بسیج، مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری در مسیر توسعه متروی مشهد است فرصت ویژه تخفیف و تقسیط بدهی شهروندان مشهدی تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ تکمیل ظرفیت ۵۵ درصدی مراکز اقامتی مشهدالرضا(ع) در دهه کرامت ۱۴۰۴ رضایت ۸۵ درصدی مردم از بوستان‌های شهر مشهد «مصطفی شریف» به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد‌مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) دیدار شهردار مشهد مقدس با کاتب بزرگ‌ترین قرآن هنری جهان افزایش ساعت سرویس‌دهی خط ۳ قطارشهری مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) افزایش ۷۲ تنی زباله مشهد در روز پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ۲ هزار و ۲۳۲ تن زباله جمع‌آوری شد
سرخط خبرها

ترافیک سنگین کامیون‌ها در بلوار کامیاب مشهد می‌تواند حادثه‌ساز باشد | راه‌آهن و گمرک حل مشکل را به گردن یکدیگر می‌اندازند

  • کد خبر: ۱۷۶۴۴۲
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
ترافیک سنگین کامیون‌ها در بلوار کامیاب مشهد می‌تواند حادثه‌ساز باشد | راه‌آهن و گمرک حل مشکل را به گردن یکدیگر می‌اندازند
توقف کامیون‌ها و تریلی‌ها در حاشیه بولوار سبب بروز مشکلات ترافیکی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز حاشیه بولوار کامیاب از چهارراه مقدم تا محدوده راه آهن ردیفی از کامیون‌ها و تریلی‌ها متوقف شده اند تا با فراهم شدن شرایط وارد محدوده ایستگاه راه آهن و گمرک شوند. حضور این تعداد تریلی و کامیون متوقف شده با مشکلات ترافیکی همراه است. مسئله تنها به همین توقف در حاشیه بولوار ختم نمی‌شود. با پایان بارگیری، کامیون‌ها و تریلی‌ها باید از دوربرگردان بولوار کامیاب برای خروج استفاده کنند.

همین دور زدن نیز به دلیل وسعت و طول ماشین با مشکلاتی برای خود راننده تریلی‌ها و دیگر رانندگان همراه است. راننده تریلی باید با دقت و وسواس بیشتر دور بزند تا برای دیگر ماشین‌ها مشکلاتی ایجاد نشود. خودرو‌های سواری نیز که از چراغ قرمز طولانی و چهارزمانه چهارراه راه آهن گذشته اند، توقف دوباره‌ای برای گذر کامل تریلی از دوربرگردان دارند. توقفی که برایشان خوشایند نیست.

یک مسیر برای چند هدف!

صف عریض و طویل تریلی‌های باری و کامیون‌ها در حاشیه بولوار کامیاب، دورزدن‌های پر از توقف ماشین‌های سنگین و بروز مشکلات ترافیکی در یکی از بولوار‌ها و شریان‌های اصلی تردد شهر، ما را برآن داشت تا در یک بازدید میدانی پای گلایه‌های شهروندان بنشینیم.

عباسی یکی از کارکنان گمرک استان همراه ماست و توضیحاتی برای این شرایط می‌دهد: رانندگان تریلی چاره‌ای ندارند. باید منتظر بمانند تا نوبتشان برای رفتن روی باسکول فراهم شود. به خاطر همین در حاشیه بولوار کامیاب توقف می‌کنند.

مسیر بعدی که او می‌خواهد به عنوان مشکلات و چالش حضور تریلی‌ها نشان دهد، مسیر ورودی گمرک راه آهن است. مسیری که در محدوده ایستگاه راه آهن و نزدیک به در خروجی مسافران قرار دارد. او‌ می‌گوید: فقط همین یک مسیر وجود دارد که رانندگان تریلی از آن برای ورود به محدوده باسکول راه آهن استفاده می‌کنند. از این مسیر کارکنان نیز استفاده می‌کنند جدا از آن ورود تاکسی‌ها به ایستگاه راه آهن نیز از همین مسیر است.

نکته دیگری که او اشاره دارد مربوط به خروج مسافران است. می‌گوید: کافی است چند دقیقه صبر کنید تا مسافران قطار خارج شوند. آن وقت متوجه شرایط وحشتناک اینجا خواهید شد.

کمی از این پیشنهاد می‌گذرد؛ مسافران قطار از در خروجی ایستگاه راه آهن خارج می‌شوند. برخی از مسافران برای خروج از ایستگاه راه آهن از همان مسیری که تریلی‌ها و تاکسی‌ها قصد ورود به راه آهن و گمرک را دارند، استفاده می‌کنند.

او می‌گوید: تریلی‌ای که در حال ورود است دید چندانی ندارد و از آن طرف مسافرانی هم که قصد خروج از ایستگاه را دارند ممکن است اصلا ذهنیتی نداشته باشند که مسیرشان با مسیر تردد تریلی‌ها یکی است. همین رودررو شدن بدون ذهنیت قبلی ممکن است باعث بروز حادثه شود.

توقف تریلی مربوط به گمرک است

در پاسخ به این گلایه شهروندان مدیر روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی در پاسخ به ردیف شدن کامیون‌ها و تریلی‌ها در محدوده گمرک راه آهن این گونه پاسخ می‌دهد: ما نیز متوجه این گره ترافیکی شده ایم، بااین حال توقف تریلی‌ها و کامیون‌ها در حاشیه کامیاب مربوط به گمرک است.

جواد معراجی فر می‌گوید: گمرک باید تدبیری برای کوتاه شدن زمان توقف تریلی‌ها داشته باشد تا این گونه در حاشیه بولوار متوقف نشوند.

مدیر روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی به چالشی که در این باره برای مسافران راه آهن به وجود می‌آید نیز اشاره دارد و‌ می‌گوید: همین توقف‌ها و ترافیکی که در بولوار کامیاب ایجاد می‌شود در بسیاری از موارد سبب شده‌است که مسافران با تأخیر وارد ایستگاه راه آهن شوند.

مشکل، باسکول شرکت راه آهن بود

با توجه به اینکه پاسخ شرکت راه آهن برای حل این مشکل به سمت گمرک استان معطوف است این بار به سراغ مدیر روابط عمومی گمرک خراسان رضوی می‌رویم. سمیه مرادیان در پاسخ به طرح این گلایه می‌گوید: مشکل مربوط به شرکت راه آهن است. مدتی موضوع تعیین تکلیف و واگذاری باسکول شرکت راه آهن مطرح و همین موضوع نیز در توقف تریلی‌ها دخیل بود با این حال باید اشاره کنیم که این مشکل برطرف شده است.

مدیر روابط عمومی گمرک خراسان رضوی در ادامه به ماده ۴ آیین نامه اجرایی حمل و نقل اشاره دارد و‌ می‌گوید: بر اساس این ماده، تأمین امکانات مورد نیاز برای وزن کشی بار و صادرات ریلی با شرکت راه آهن است. بی شک برای انجام صادرات باید بار کامیون‌ها و تریلی‌ها وزن کشی شود تا با قطار بارگیری شده و صادرات انجام بگیرد؛ بنابراین تأمین امکاناتی نظیر باسکول برعهده شرکت راه آهن است.

مرادیان در ادامه به این موضوع نیز اشاره دارد که گمرک نیز باسکول دارد، اما با توجه به صادرات ریلی باید در محدوده راه آهن نیز باسکول فعال باشد تا کامیون‌ها و تریلی‌ها در آن محدوده برای صادرات وزن کشی کنند.

مدیر روابط عمومی گمرک استان این نکته را تأکید دارد که با فعال شدن باسکول شرکت راه آهن توقف تریلی‌ها در حاشیه بولوار کامیاب و چالش ترافیکی این محدوده برطرف می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->